Vanuit onze school is onze visie op de leerlingen dat iedereen, hoe verschillend ook, omwille van zichzelf uniek, bijzonder en de moeite waard is. Dit betekent dat wij als school een mogelijkheid geven  waarin voor ieder kind ruimte is om te groeien op zijn eigen manier. Een school waar respect, eerlijkheid en waardering voor elkaar voorop staan.

Het is belangrijk dat kinderen een positief zelfbeeld ontwikkelen. We stimuleren kinderen om zelfstandig en kritisch tot goede oplossingen voor situaties te komen en dat ze zich kunnen verplaatsen in gevoelens van anderen. Door positieve aandacht voor de kinderen willen we hen het gevoel geven dat zij allemaal even belangrijk zijn.

We willen positief met elkaar samenleven en vinden aandacht voor waarden en normen erg belangrijk in deze openbare basisschool!
Alle kinderen zijn welkom op onze school. Verschillende afkomsten, culturen en geloven zijn hier te vinden. Wij vinden het belangrijk dat iedereen hetzelfde wordt behandelt. Zijn ze Nederlands, Turks of misschien Islamitisch? Dat maakt voor Basisschool 'van top tot teen' niet uit! 
Er is aandacht voor iedereen. 

Wij differentiëren omdat wij het niet belangrijk vinden dat de leerlingen de hoogste cijfers halen, maar omdat wij willen dat de leerling de stof begrijpt en beheerst. Hiervoor maken wij uitzonderingen tussen leerlingen:

- Differentiatie naar instructie. Bijvoorbeeld extra instructie geven aan een leerling die het nog niet begrijpt. De andere kinderen gaan gewoon aan het werk.
- Differentiatie naar leerstof. Sommige leerlingen hoeven dan niet alle sommen te maken. Er wordt gekeken naar de hoeveelheid sommen.
- Differentiatie naar tempo/tijd. De kinderen werken in eigen tempo een taak af. Een leerling mag dan wat langer doen over een opdracht dan de officiële tijd.
- Differentiëren naar zorg. De leerling krijgt extra hulp van de RT-er / onderwijsassistent.