Ondanks onze zorg en aandacht kan het voorkomen dat kinderen een eigen ontwikkeling doormaken, waar we ons zorgen om maken. Kinderen die opvallen door hun gedrag en/of hun leerprestaties. Wij hebben de wil en voelen het als onze verantwoordelijkheid deze kinderen zo goed mogelijk te begeleiden.
In het overleg met de leerkracht en intern begeleider (IB-er) wordt gekeken welke kinderen gerichte hulp nodig hebben. De oplossingen voor de hulp kunnen heel verschillend zijn. Indien nodig wordt voor een kind een plan van aanpak gemaakt. Uiteraard worden de ouders altijd geïnformeerd als we zorgen hebben over hun kind en zullen we in overleg met ouders de nodige acties ondernemen.
Op elke school zitten leerlingen die erg veel moeite hebben met de aangeboden stof, van één of meerdere vakken. Ook zijn er kinderen die gedragsmatig opvallen en/of op sociaal-emotioneel gebied achterblijven. De school draagt de verantwoordelijkheid deze kinderen zo goed mogelijk te begeleiden. Op onze school werken de groepsleerkrachten hieraan in samenwerking met de intern begeleider (IB-er).
De individuele mogelijkheden en beperkingen van leerlingen worden dagelijks duidelijk door observatie en toetsing door de leerkracht.
In het zorgteam van onze basisscool zitten:
- De interne begeleider
- Een schoolmaatschappelijk werker voor ondersteuning
- Een sociaal verpleegkundige voor ondersteuning
Intern Begeleider (IB-er)
Lori Pels
Schoolmaatschappelijk werker
Sofie van den Berg
Sociaal verpleegkundige
Danni Nelissen